Blog

2014-10-20

Trzy proste sposoby na wyróżnienie marki w branży modowej

Jesteś w stanie wygospodarować 30 minut dziennie na marketing? Świetnie, ponieważ to wszystko co będziesz musiał przeznaczyć, aby wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji. Współczesny projektant mody nie może być tylko twórcą i wizjonerem. Musi również rozumieć biznes, podejmować odważne decyzje  i stale poszukiwać trendów, aby wyróżniać się na tle konkurencji. Większość agencji marketingowych nie pomoże mu w tym, ponieważ będzie wymagać ogromnego budżetu marketingowego. Pokażemy trzy sposoby na wyróżnienie marki, które projektant mody sam może zastosować: media społecznościowe, wydarzenia i press day, czyli jak budować dobre relacje z dziennikarzami.

Z ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ M.IN.:
1.  Jak poznać grupę docelową na FB?
2.  Jak dobrze prowadzić profil na Instagramie?
3.  Z kim najlepiej nawiązać kontakt podczas eventów?
4.  Jak zapoznać dziennikarza z marką modową?
5.  Jak przygotować materiały prasowe dla mediów?

Media Społecznościowe: strategia.
Samo prowadzenie profilu na facebooku nie sprawi, że klienci będą nas rozpoznawać  i wyróżniać spośród innych marek. Zanim zaczniemy publikować treści, należy przemyśleć: Co chcemy przekazać naszemu facebookowemu odbiorcy? Kim jest nasza grupa docelowa? Co lubi i jakiego typu treści interesują ich najbardziej? To pozwoli na stworzenie przekazu marki, a następnie strategii i planu publikacji postów. Zaglądając do zakładki STATYSTYKI poznamy szczegółowe informacje o OSOBACH jakie nas odwiedzają ich płci, wieku, lokalizacji itp. Facebook dostarcza nam również statystyk dotyczących, konkretnych postów, odwiedzin, zasięgu i polubień. To z kolei pozwoli na stwierdzenie: O jakich porach dnia mamy największy odzew, polubienia i komentarze? Jakiego typu treści są najchętniej udostępniane?

Instagram: otwórz się na nowe kanały.
Instagram to bajeczny świat niezwykłych fotografii napływających z całego świata! Zatem jak wykorzystać aplikację do promocji marki? Przede wszystkim stwórzmy koncepcję, pamiętaj o hashtagu i publikuj co najmniej raz dziennie. Przykład koncepcji na prowadzenie Instagrama:  strategia może dotyczyć publikacji zdjęć tylko z pracowni w której powstają kolekcje lub zdjęcia z różnych miejsc, ale zawsze z logo marki. Publikacja intrygujących zdjęć naraża nas na rzeszę fanów i polubień, jesteście na to gotowi? Konieczny jest również hashtag, który jest głównym wabikiem na nasz instagramowy profil. Stwórz top 10 hashtagów, które będą wykorzystywane pod każdym opublikowanym zdjęciem. Wybrane słowa staną się rozpoznawalne i kojarzone z naszą marką. A jak często publikować zdjęcia? Co najmniej raz dziennie wrzućmy aktualny krajobraz, stylizacje lub materiału nad, którym aktualnie pracujesz. Pamiętaj o dodatkowej możliwości udostępnień z Instagrama na innych mediach społecznościowych np.: na Facebooku lub Twitterze.

Co z Twitterem?
Instagram może również wizualnie wspomagać profil na Twitterze.
Z kolei ta platforma, skupia najważniejsze informacje tu i teraz, to co aktualne jest na topie. Grzechem jest twittować zdezaktualizowaną informację na swojej tablicy. Co jest największym trendem na Twitterze? Koniecznością jest zaglądanie na profile zaprzyjaźnionych marek lub dziennikarzy, wchodzenie z nimi w interakcję, komentowanie i twittowanie dalej. Dodatkowy głos w sieci na pewno zapunktuje marce. Przytoczmy kilka procentów:  40% aktywności na twisterze to posty marki, kolejne 40% to retwittoowanie postów z magazynów, od dziennikarzy i liderów w świecie Internetu, a 20% działań poświęca się na komunikację, komentarze, gratulacje i rozmowy!

WYDARZENIA, gdzie, co i jak?
Wcale nie mam na myśli czerwonego dywanu, ścianki pełnej gwiazd i fotoreporterów. Chodzi o wydarzenia, które pozwalają na komunikację zarówno z osobami z branży jak i potencjalnymi klientami marki. Dobra promocja siebie wpływa na rozpoznawalność marki i zapamiętanie nas jako specjalistów i głównych ambasadorów firmy. Na wydarzeniach należy wytężonym wzrokiem wypatrywać trzech typów: potencjalnych konsumentów, osoby do współpracy, media, dziennikarzy i liderów opinii w Internecie. Klientów poszukiwać  należy w wiadomym celu, każda kolejna osoba zafascynowana daną marką to jak strzał w 10. Ważne, aby zadbać o  dalszą komunikacje, a potencjalny klient szybko pozostanie naszym stałym fanem. Jak rodzi się współpraca między markami? Często jest wynikiem obszernych i poważnych maili oraz rozmów telefonicznych. Alternatywą jest rozmowa na eventach. Trzeba dużo mówić o swojej marce, w pewnym momencie nastąpi wymiana wizytówkami i nawiążą się świetne relacje biznesowe. Jak wiele decyzji o współpracę zapada w kuluarach przy drinku? Czas się o tym przekonać! Trzecim typem do wyłowienia podczas wydarzeń są media, a mowa jest zarówno o dziennikarzach,  specach od mediów społecznościowych i liderach opinii w Internecie. Często to właśnie oni mają bezpośredni wpływ na kreowane trendy. Decydują o czym piszą, gdzie bywają i jakie trendy lansują na stronach gazet, czy sherują na tablicach w mediach społecznościwych. Zatem do dzieła, czas stać się duszą towarzystwa i nawiązywać kontakty!

PRESS DAY, czy nie Press day, jak budować relacje z mediami?
Jak przejść od luźnej rozmowy z dziennikarzem do konkretnego przekazu o produkcie? Konieczną koniecznością jest mail po spotkaniu, podziękowanie za spotkanie i umieszczenie najważniejszych informacji o marce oraz załączenie paczki zdjęć z najnowszej kolekcji marki. Dziennikarze lubią konkrety i wymagają, aby zdjęcia były każde osobno podpisane wraz z ceną oraz w dwóch wersjach packshoty oraz w lifestylowej scenerii. Dodatkowo, dziennikarza dopieścić można prezentem przesłanym do redakcji, niekoniecznie musi być to płaszcz z najnowszej kolekcji, ale każdy drobiazg będzie przypominał redakcji o prezentowanej marce. Ważne, aby dziennikarz stale otrzymywał newsy związane z marką, a jeśli brakuje nowości najlepiej stworzyć pretekst do pisania, niech będzie to np. zaangażowanie w akcję społeczną!

Większość młodych marek nie jest w stanie stworzyć wielkiego wydarzenia 
i zaprosić mediów w celu ukazania najnowszych kolekcji. Dla początkujących twórców alternatywą mogą być indywidualne spotkania z dziennikarzami, czasem wystarczy zaprosić na kawę, przekazać kilka kuszących materiałów i zaciekawić wybrany przez nas tytuł prasowy. Jeśli będziemy dbać o relacje z mediami, o marce na pewno będzie głośno!

Komunikacja bezpośrednia, czy przez media społecznościowe jest idealnym miejscem dla wyróżnienia marki, trzeba tylko stworzyć idealny plan działania, a sukces szybko zapuka do drzwi naszej firmy!


Autor: Monika Komorowska

Google+

Case Studies

Kontakt

Warszawa

Arskom Group Sp. z o. o.Kariera
Augustyna Locci 30
02-928 Warszawa
KRS: 0000433320
NIP: 521-36-36-776
Sukces Arskom Lab jest oparty na znakomitych ludziach tworzących nasz zespół. Jeśli jesteś ambitny i chcesz pomóc klientom w działaniach marketingowych, koniecznie wyślij do nas aplikację. Napisz czym wyróżniasz się od innych ludzi i określ czy interesuje Cię staż, czy praca na stałe. Zawsze znajdziemy miejsce dla najlepszych kandydatów.
kontakt@arskomlab.pl kariera@arskomlab.pl
Google+