Blog

2014-10-20

Popraw pozycję swojej strony w Google – plan treningowy SEO na pierwszy miesiąc

Uważasz się za człowieka rozgarniętego, chciałbyś samodzielnie poprawić pozycjonowanie swojej strony w Internecie, ale nie masz pojęcia, od czego zacząć? Ten poradnik jest dla Ciebie. Zacznij trening z nami, a wkrótce odczujesz napływ nowych użytkowników na swoją stronę.

 

GOOGLE ANALYTICS

Narzędzie analityczne Google pozwoli nam śledzić efekty naszej pracy i odkryć, jakie efekty przynoszą poszczególne działania, które podejmujemy. Dzięki niemu dowiemy się, które nasze teksty są najbardziej interesujące dla odbiorców, oraz w jaki sposób trafiają oni na naszą stronę. Warto więc zapoznać się z nim bliżej.

Krok pierwszy i najbardziej techniczny – podepnij pod stronę narzędzie analityczne od Google

  1. Przejdź na stronę http://www.google.pl/intl/pl/analytics/,
  2. Kliknij „Utwórz konto”,
  3. Na kolejnym ekranie kliknij znów „Utwórz konto” (jeśli chcesz utworzyć zupełnie nowe konto dla narzędzia analitycznego Google) lub zaloguj się (jeśli chcesz wykorzystać istniejące),
  4. Podążaj za instrukcjami, które tam znajdziesz,
  5. Kiedy uzupełnisz dane swoje i strony internetowej, którą będziesz pozycjonować, otrzymasz identyfikator do śledzenia Twojej strony (ciąg znaków taki jak UA-000000-01) oraz kod śledzenia strony (będzie on zaczynał się od „<script>” i kończył się na „</script>”). Wklej go bezpośrednio do kodu Twojej strony tuż przed „</head>”.

W tym miejscu części zainteresowanych przyda się pomoc twórcy strony, webmastera czy administratora. Wklejenie kodu zajmie mu kilka minut.

Krok drugi – oswój się z analityką

Kiedy strona już rusza zacznij odwiedzać ją raz w tygodniu choć na 15 minut i zapoznaj się z funkcjonalnością, którą oferuje. Znajdź następujące opcje:

  1. Porównywanie danych z dwóch okresów,
  2. Ilość użytkowników, średni czas trwania sesji (jak długo przeciętny użytkownik pozostaje na stronie), współczynnik odrzuceń (jak duży odsetek odwiedzających porzuca stronę bez kliknięcia w żadną podstronę),
  3. Źródła ruchu na stronę (wyszukiwarka, linki, media społecznościowe, bezpośrednie wpisanie adresu strony  w przeglądarkę),
  4. Ilość odsłon poszczególnych podstron.

Zapisuj co tydzień wyniki dla wskaźników zapisanych w podpunkcie 2.

 

BLOG

Dlaczego warto blogować? Wartościowe artykuły mogą przyciągnąć na nasze strony nowych użytkowników i pomóc nam w pozyskaniu linków. Blog pozwoli nam też zwiększyć ilość fraz kluczowych, na które będziemy mogli pozycjonować strony.

Krok pierwszy – uruchom bloga

Jeśli nasza strona posiada CMS (Content Management System, czyli system zarządzania treścią), nie powinno być to trudne. Także sklepy internetowe posiadają zazwyczaj opcję dołączenia do nich bloga (albo w formie specjalnej platformy blogowej, albo poprzez dodanie specjalnej podstrony).

Jeśli nie możemy samodzielnie dodawać nowych treści na naszej stronie, będziemy musieli regularnie angażować do pomocy informatyka.

Krok drugi – dodawanie wpisów

Wbrew pozorom najtrudniejsze w blogu jest nie jego stworzenie, a regularne pisanie tekstów.

  1. Usiądź przed pustą kartką i przez godzinę zastanów się, o czym dokładnie i do kogo chcesz pisać.
  2. Ustal, jak często będziesz dodawać nowy wpis.
  3. Pisz.

Z pewnością przy okazji każdego nowego wpisu znajdować będziemy milion okoliczności, które usprawiedliwią odejście od z góry założonego rytmu.

 

SPOŁECZNOŚĆ

Media społecznościowe są kanałem, który umożliwia nie tylko dotarcie do potencjalnych klientów, ale też uzyskanie od nich informacji zwrotnych (choć w ograniczonym stopniu). Google bierze pod uwagę te informacje zwrotne. Lajki czy kliknięcia „+1” są więc traktowane przez wyszukiwarkę jako sygnał, że strona jest atrakcyjna.

Krok pierwszy – zacznij działać

  1. Jeśli nie masz czasu na media społecznościowe, wybierz sobie jedną platformę (tę, na której można znaleźć odbiorców tworzonych przez Ciebie treści) i załóż na niej konto.
  2. Jeśli posiadasz profil w mediach społecznościowych – zacznij regularnie dodawać nowe treści.
  3. Ustal regularny rytm publikacji (jeśli chodzi o ich minimalną ilość) i trzymaj się go.

 

KEY WORDSY

Jednym z najczęstszym problemów z pozycjonowaniem jest to, że nie wiemy, na co dokładnie chcemy się pozycjonować. Nie da się być na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania na wszystkie zapytania. Wybierz więc te, które są dla Ciebie ważne i na których się znasz.

Krok pierwszy – stwórz subiektywną listę słów kluczowych

  1. Usiądź przed pustą kartką i choć przez dwadzieścia minut zastanów się nad tym, na jakie słowa chciałbyś się pozycjonować.
  2. Stwórz listę co najmniej 20 fraz, które przyjdą Ci do głowy.

Nie będzie to rzecz jasna lista ostateczna, ale będzie stanowiła świetny punkt wyjścia do dalszych poszukiwań.

 

ZROBIŁEM WSZYSTKO, CO DALEJ?

Jeśli:

  • Podpiąłeś pod swoją stronę Google Analytics,
  • Przez trzy tygodnie obserwowałeś zmiany wymienionych metryk i zapisywałeś podstawowe wskaźniki,
  • Utworzyłeś bloga,
  • Przez miesiąc dodałeś na niego co najmniej trzy wpisy,
  • Masz profil w mediach społecznościowych, na którym przez miesiąc pojawiały się co najmniej dwa wpisy tygodniowo,
  • Przygotowałeś listę 20 fraz kluczowych, na które chcesz się pozycjonować,

jesteś już gotowy, aby rozpocząć kolejną fazę treningu SEO, który wkrótce pojawi się na naszym blogu.

Jeśli pominąłeś któryś z etapów zachęcamy, abyś do nich wrócił – w przyszłości może to utrudnić pozycjonowanie Twojej strony.

Google+

Case Studies

Kontakt

Warszawa

Arskom Group Sp. z o. o.Kariera
Augustyna Locci 30
02-928 Warszawa
KRS: 0000433320
NIP: 521-36-36-776
Sukces Arskom Lab jest oparty na znakomitych ludziach tworzących nasz zespół. Jeśli jesteś ambitny i chcesz pomóc klientom w działaniach marketingowych, koniecznie wyślij do nas aplikację. Napisz czym wyróżniasz się od innych ludzi i określ czy interesuje Cię staż, czy praca na stałe. Zawsze znajdziemy miejsce dla najlepszych kandydatów.
kontakt@arskomlab.pl kariera@arskomlab.pl
Google+