Blog

2014-10-13

Jak promują się firmy oferujące wyposażenie magazynów?

Większość firm działających w sektorze wyposażenia magazynów to małe i średnie przedsiębiorstwa. Ich możliwości dotarcia do rynkowych liderów są mocno ograniczone. Trudno liczyć na to, że zatrudniająca kilku pracowników firma produkująca regały magazynowe będzie w stanie powalczyć o kontrakt dla Amazona. Jednak oprócz głównych graczy na rynku funkcjonuje wiele nieco mniejszych przedsiębiorstw, które posiadają własne magazyny. Jeśli zastanawiałeś się co robi konkurencja, aby do nich dotrzeć, mamy dla Ciebie odpowiedź.

SPRZEDAŻ BEZPOŚREDNIA

Głównym kanałem dotarcia do klientów dla firm oferujących wyposażenie magazynów są zazwyczaj przedstawiciele handlowi. Ich aktywność w założeniu powinna owocować wzrostem sprzedaży. Takie działanie, choć niejednokrotnie skuteczne, wiąże się z docieraniem z ofertą jedynie do osób aktualnie nią zainteresowanych, a więc znajdujących się w ostatnich fazach procesu zakupowego.

CO Z MARKETINGIEM?

Przebadaliśmy działania 30 firm mających w ofercie produkty wyposażenia magazynów. Okazuje się, że większość z nich dostrzega potrzebę marketingu w Internecie. Posiadają one przeważnie strony internetowe i podejmują działania zmierzające do poprawienia ich pozycji w wyszukiwarce Google.

Co może dziwić, badane przedsiębiorstwa praktycznie nie podejmowały działań na polu Content Marketingu i PR (nie tworzyły wartościowych treści i nie dystrybuowały ich za pomocą mediów oraz sieci). Bez tych działań niemożliwe jest zbudowanie trwałej przewagi konkurencyjnej w wyszukiwarce Google.

Nieco częściej firmy podejmowały działania w mediach społecznościowych. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że zazwyczaj miały one charakter doraźny i były raczej próbą sprawdzenia ich potencjału niż kolejnym kanałem spójnej komunikacji firmy, prowadzącej w efekcie do zwiększenia sprzedaży.

Wykres - Marketing w firmach wyposażających magazyny

JAK WYPADAJĄ FIRMY WYPOSAŻAJĄCE MAGAZYNY NA TLE SEKTORA MŚP?

Przebadaliśmy również działania 100 firm z sektora MŚP działających w różnych branżach. Osiągnęły one wyniki ponad średnią dla firm oferujących produkty wyposażenia magazynów we wszystkich obszarach oprócz SEO. Można stąd wywnioskować, że przedsiębiorcy z tej branży lepiej rozumieją potrzebę prowadzenia działań w wyszukiwarce Google. Jeśli jednak zwrócimy uwagę na słabsze wyniki w obszarach Content Marketingu i PR, jasne stanie się, że z tą świadomością nie zawsze idzie w parze wiedza, jak zrobić to skutecznie.

Wykres - marketing w MŚP

JAK POPRAWIĆ WYNIKI?

Kilka wskazówek, które można wprowadzić w praktycznie każdej firmie:

  • CONTENT – prowadź bloga, na którym regularnie dodajesz wpisy mogące być przydatne dla potencjalnych klientów,
  • PR – wyznacz osobę odpowiedzialną za kontakt z mediami i podaj numer telefonu do niej na stronie internetowej,
  • SOCIAL – ustal, do kogo chcesz dotrzeć za pomocą danego medium i wrzucaj regularnie materiały dopasowane i atrakcyjne dla tej grupy,
  • SEO – zobacz, jak wygląda opis Twojej strony w wynikach wyszukiwania i postaraj się zmienić go (meta description tag na Twojej stronie) w ten sposób, aby lepiej zachęcał do kliknięcia,
  • WWW – zobacz, czy Twoja strona zawiera wszystkie informacje, które mogą być kluczowe dla potencjalnego klienta.

JAK PREZENTUJE SIĘ TWOJA FIRMA NA TLE KONKURENCJI?

Zostaw swoje dane w poniższym formularzu, a zbadamy działania Twojej firmy i przygotujemy specjalnie dla Ciebie propozycję działań usprawniających Twój marketing.

Google+

Case Studies

Kontakt

Warszawa

Arskom Group Sp. z o. o.Kariera
Augustyna Locci 30
02-928 Warszawa
KRS: 0000433320
NIP: 521-36-36-776
Sukces Arskom Lab jest oparty na znakomitych ludziach tworzących nasz zespół. Jeśli jesteś ambitny i chcesz pomóc klientom w działaniach marketingowych, koniecznie wyślij do nas aplikację. Napisz czym wyróżniasz się od innych ludzi i określ czy interesuje Cię staż, czy praca na stałe. Zawsze znajdziemy miejsce dla najlepszych kandydatów.
kontakt@arskomlab.pl kariera@arskomlab.pl
Google+